Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Coletivo Educador Ambiental Regional

Oficina do futuro – ODS 4, 13, 16

As nossas oficinas iniciaram com a formação do COM-VIDA  e explicação do que seria a Comissão de Meio Ambiente e Qualidade de Vida na escola. Após a conversa, os alunos observaram as dependências da escola e seus arredores (fotos) para mapear os principais problemas ambientais e estéticos da mesma.

Os alunos apontaram as demandas que acharam interessantes trabalhar durante o ano de 2019 e até mesmo nos próximos anos…

O grupo confeccionou uma árvore dos sonhos, onde colocaram seus desejos para melhoria da escola, relacionados à: estética, consumo e produção responsável e cuidados com o meio ambiente em geral.

Principais demandas:

  • A economia de água nas torneiras da escola – devido ao desperdício relatado diariamente pelos mesmos;
  • A criação de uma horta – por curiosidade;
  • Coleta seletiva de lixo – para ajudar o meio ambiente.

Os alunos responderam sobre indicadores de qualidade ambiental para espaços educadores sustentáveis, referente ao espaço físico.

Deixar uma Resposta

Realização:

Apoio: